Hledáte pomoc a většina cest ztroskotala?

STEPHEN KING a JINEJ SVĚT

09.01.2011 10:07

I když to vypadá jako nové dílo od mistra Kinga, není to tak:) Jen shrnu dvě mé "Novinky" do jednoho článečku. Skromně začnu druhou částí nadpisu - do sekce Texty jsem dnes uložila nový text "Jinej svět", který (jako vlastně  všechny mé texty) je už také zhudebněný.

No a teď k Stephenu Kingovi. Kdo mě zná tak ví, že je to můj osudový spisovatel  a na jeho knihy musím mít speciální knihovničku, ánžto mám to štěstí vlastnit všechna jeho v Čechách vydaná díla. Po krátké pauze, kdy jsem si dala oraz - taková "pauza" v dlouholetém vztahu:) a trochu jsem si užila např. s Larssonem a jeho světoznámou trilogií, se díky chápajícímu Ježíškovi nyní opět ke Kingovi vracím. A a s plnou páradou!

Román POD KUPOLÍ  je návrat ve velkém stylu, rána mezi oči, léčba šokem  - nebo si dosaďte každý sám:) Moji blízcí - zjistíc, že kniha má 942 stránek - se s úlevou těšili, že tak na měsíc mají ode mě pokoj:)) HA!! To by ale nesměl být King ve své vrcholné formě a napsat román, kde  naprosto famózně používá všechno, co u něj my - jeho čtenáři milujeme! Své umění vykreslit charaktery lidských postav v krizové situaci dovedl v příběhu "Pod kupolí"  k dokonalosti.

Takže mám s románem menší problém - je opravdu těžké ho na chvíli odložit, nedělám si srandu. A zároveň - jak se ztenčuje nepřečtená část - se začínám bát toho pocitu, co vždycky přijde po poslední stránce - prázdno, NICOTA, jak teď vyplním volný čas..? a podobná životní moudra, svědčíc pouze o tom, jak moc mě má King prostřednictvím svých knih  ve své moci...

Na závěr se tady zmíním o jeho dílu, které je pro mě naprostá jednička v tomto žánru - TEMNÁ VĚŽ. Doneslo se ke mě, že se chystá zfilmování této ságy a že by se snad měl role  Pistolníka Rolanda zhostit úžasný a temný Vigo M.(Aragorn). Tak na to se docela těším, jen aby u psaní scénář nechyběl sám mistr King, pak má film šanci na úspěch.

Tak, to je zatím všechno a už opravdu začnu psát ty filmové recenze:)

Ale přesto - nejlepší přítel člověka je kniha......

                                                                                                                                                    Pavlína

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode