Hledáte pomoc a většina cest ztroskotala?

Muži, co nenávidí ženy…a další

07.09.2010 08:59


No, není to „novinka“ v pravém slova smyslu, ale protože tady zatím nemám chlívek na recenze, (a momentálně nemám náladu na jeho vytvoření), napíšu co mám na srdci sem..

                                 A zase ten sever………

 

Trilogie Milénium Stiega Larssona se stala fenoménem po celém světě. Dosud se prodalo více než 25 milionů výtisků v 41 zemích. /citát z netu místo úvodu…./

 

První z této trilogie jsem dostala od milované osůbky k vánocům 2009, druhý díl  pak k svátku od druhé milované osůbky v červenci  2010 a třetí  jsem si koupila sama  v srpnu 2010….

Co nechápu je to, jak jsem od prvního dílu tak dlouho vydržela do druhéhoJ Celá trilogie je silně návyková a doslova prožívám absťák, když jeden den nepřečtu alespoň pár stránek. (jenže problém je, že nikdy nezůstane jen  u „pár stránek“):)  .Moji blízcí, znalí mé vášně pro knihy, se značným znepokojením pozorují ztenčující se část  nepřečteného posledního dílu. Dobře vědí, co bude následovat  až knihu dočtu… jelikož doma už nemám co číst, přečetla jsem všechno od kuchařek (Vařte s námi mongolská národní jídla- kde se to u nás vzalo..nikdo neutuší) až  po Annu Kareninu, nezbude nic jiného, než mi konečně koupit lístek do knihovny nebo dál brousit po knihkupectvích….

Ale zpět k panu Larssonovi…. Včera jsem zhlédla zfilmovaný první díl trilogie. Naštěstí film dělali krajané autora a proto zde  – říkám DÍKY !! – nenajdete ani stopu po hollywoodské pompéznosti. Jedním slovem – paráda! Jak kdyby scénář psal sám autor.. Což bohužel není možné, vzhledem k tomu, že těsně po odevzdání trilogie nakladateli, Stieg Larsson zemřel.

Prý na infarkt.. Dovolím si malinko pochybovat, a po přečtení zejména třetí, poslední části mi třeba někdo dá za pravdu.

Nebudu zde psát o čem trilogie je, koho zajímá, ten si ji najde. I když  zveřejněný žebříček návštěvnosti českých kin mi tak nějak potvrdil, že pokud něco nemá v popisu  magické zaklínadlo – USA – tak se na to český konzumní divák dívá s rezervou.

 

Chtěla bych mít mezi přáteli  takovou  Lisbeth……..

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode